KEN HENSLEY: My Book of Answers (2021)
Ken Hensley a jeho hudba mě provázejí celým mým rockovým
životem od prvního poslechu singlu „Lady In Black“ někdy v létě
jedenasedmdesátého. Zlínský koncert a hodinový rozhovor pro místní rádio byl
před téměř dvaceti lety zázrakem i splněným snem. A teď se loučí s miliony
fanoušků, rozesetých po celé zeměkouli, tedy i se mnou, albem „My Book Of
Answers“…
Někdo shůry tomu chtěl, aby se před třemi lety při jedné
ze svých cest potkal s ruským básníkem Vladimírem Emelinem. Náhodné
setkání rozkvetlo ve spolupráci na společném díle, kdy Ken Hensley upravil a
zhudebnil Vladimírovy básně.
Koronavir sice zamezil muzikantům hrát svým fanoušků tváří v tvář, nemohl ale udusit jejich tvořivost a zápal. „My Book Of Answers“ vznikalo ve finále na dálku, prostřednictvím online sdílení. Jen jednou se sešla celá parta pohromadě – když nedaleko Kenova španělského domova odehrála „koncert“ bez diváků, coby podklad pro videoklipy k jednotlivým skladbám.
Koronavir sice zamezil muzikantům hrát svým fanoušků tváří v tvář, nemohl ale udusit jejich tvořivost a zápal. „My Book Of Answers“ vznikalo ve finále na dálku, prostřednictvím online sdílení. Jen jednou se sešla celá parta pohromadě – když nedaleko Kenova španělského domova odehrála „koncert“ bez diváků, coby podklad pro videoklipy k jednotlivým skladbám.
O to více překvapí, jak hutně, soudržně a spontánně rockově
novinka zní, viz úvodní „Lost (My Guardian)“, kde při prvním poslechu doslova šokuje
Kenův (záměrně) zdrsněle zkreslený hlas. „Right Here, Right Now“ je nejenom
díky identickému intru kopií/parafrází uriášovského „The Hanging Tree“, neboť v téměř
každé skladbě užitá (mick-taylorovská) klouzavá kytara opakovaně odkazuje na jeho
domovské LP „Firefly“ ze sedmasedmdesátého. Proč, to už se nedozvíme… Na desce
nenajdeme žádnou vysloveně odpichovku, těžší kusy („The Cold Sacrifice“, „The
Darkest Hour“) střídají balady („Cover Girl“, „Stand (Chase The Beast Away)“) a
hymnické opusy, jakým je například rozlučková „Suddenly“, s kytarou
vznášející se na lesem smyčců a honosnými tóny klavíru. A jako obvykle, Ken
Hensley pro každou z nich složil výrazný melodický motiv.
Potrhaný samet jeho hlasu už „jen“ umocňuje osudovost a
emotivní vyznění Mistrova závěrečného pozemského díla.
Díky za vše, rockový indiáne.
Jaromír Merhaut pro Spark 2021
Komentáře
Okomentovat