Meat Loaf: Bat Out of Hell (1977)


„Bat Out of Hell“ jsem poprvé slyšel coby neznámou novinku krátce po návratu z vojny, když Pavlovi B. přišel balík od otce z Kanady. Na lístku bylo napsáno, že tohle teď v Americe strašně letí.
Už přebal s Tarzanem na rakeťácké motorce vypadal náramně, jehla Shure V15 IIIE v klidu dosedla … a vzduch kolem nás explodoval. A já měl nový idol, masitého řízka, poťapkávajícího na zadní straně přebalu pozadí modelky, spočívající v náručí Todda Rundgrena, producenta a kytaristy.
Rokec, pompa, spectorovské nástrojové stěny i velké hlasy – to bylo prostě něco na mě, milovníka Uriášů a Queenů. Bombáááá!!!
Nejraději jsem měl od prvního poslechu spršky slov v "Paradise by the Dashboard Light", duetu Meata Loafa s Ellen Foley, proti nimž byl kulomet Maxim zadrhávající se špuntovkou.
Postupně jsem zjistil, že nadupaná banda za zády Masáka, co zahrála symfonický rokenrol jako nikdo předtím ani potom, je složena z členů Toddovy kapely UTOPIA a E STREET BANDU Bruce Springsteena. Jima Steinmana jsem z počátku trochu přehlížel, až „Bad For Good“ mi otevřelo oči v poznání, kdo je tvůrcem Loafova jedinečného formátu, odstartovaného tímto albem, jež se stalo kultem po celém světě, vyjma Kotlinky.
Kdo u nás v Česku z rockerů například tuší, že jde s padesáti miliony prodaných kopií nejspíš o třetí nejprodávanější album všech dob a že se v britském žebříčku udrželo deset let?!
Dnes večer jsem při pohledu na plavně se otáčející reddiční vinyl, mimochodem s velmi klidným povrchem a níže posazeným témbrem než CD/SACD verze, omládl o desítky let. Ostříhat se ale do tehdejší fazony nenechám:-)
 
Jaromír Merhaut pro Spark 2021





Komentáře

  1. Výborná deska, nadčasové a umělecké dílo.
    Bat Out..., You Took The Words... a samozřejmě Paradise By The... se nikdy neoposlouchají!
    Na ČT Art jí myslím v únoru 2021 právem věnovali samostaný pořad.

    A že se jedná o jednu z nejprodávanějších všech dob, je všeobecně známo.
    Tedy aspoň mězi rockery...
    Tuším dva roky byla dokonce úplně na prvním místě, než jí trimfnul Michael Jackson.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

ČESKÁ STOPA LED ZEPPELIN [1969-1970]

Saxon: Into The Labyrinth (2009)

CUBY & BLIZZARDS

LEE KERSLAKE (1947 – 2020)

DÉMON A ČARODĚJ KEN HENSLEY (+ INTERVIEW 2002, 2007)

1969 09: ABBEY ROAD – POKLAD NA KONCI MAGICKÉ CESTY

Ladwig: Here We Stand (2009)

MARILLION

NAZARETH/DAN MC CAFFERTY: VYPNUTÍ NEJVĚTŠÍ CIRKULÁRKY SVĚTA

Vernon Joynson: The Tapestry Of Delights (An-Ar)