MSG: Immortal (2021)


Michael Schenker je můj ročník, takže když zavzpomínal na vznik „In Search Of The Peace Of Mind“, hned mi naskočily vlastní příhody ze sedmdesátého: „Tuto skladbu jsem složil v kuchyni mé matky, když mi bylo 15. Sólo je prostě tak dokonalé, že bych nezměnil ani jednu notu. Toto je pro mě nejdůležitější píseň posledních 50 let. Jí všechno začalo.“ A dodává: „Gary Barden zpívá první verš, pokračuje Ronnie Romero, a nakonec ve sborovém finále Ronnie , Doogie White a Robin McAuley. Děkuji všem.“

Schenker hraje na kytaru postaru, rytmiku ale nechá bouchat, jak si doba žádá, rychle a zběsile. Především Brian Tichy se v šesti skladbách předvedl se vší parádou. Vzniká tak zajímavá kombinace, kdy se mohou při společném poslechu sejít starší a pokročilí, vedle mladých a rozjívených:-)
Úvodní jízdu obstará stříbřitý šikanzen „Drilled To Kill“, řízeným pilotem Ralfem Scheepersem. Joe Lynn Turner zvedá své oblouky už jen ve studiu, tam má ale stále co nabídnout, viz klenutá „Don´t Die On Me Now“.

Drtič Ronnie Romero na božského stále nemá, ovšem v „Knight Of The Dead“, „Devil's Daughter“ i malé stargazerovské nápodobě, „Sail The Darkness“, a pár dalších kusech, předvede, že by si ze zlatým fondem RAINBOW poradil s minimální ztrátou jedné dvou květinek. Je vůbec zajímavé, jak se Michael těmito skladbami nechává vtáhnout do pomyslného souboje s Ritchiem Blackmoreem.
Sladké v masně? Proč ne, cukříkem ladí mistři řemesla i své nejpálivější výtvory. Michael Voss se nezapře, a v baladě „After The Rain“ dojímá určitě sám sebe. Michaelovo nádherné zdvojené sólo mě přeneslo do časů, kdy na mých magnetofonových páscích co rok přistávalo nové UFO.

Starý vlk vyje svou kytarou jako zamlada. A já se rád přidám.
 
Jaromír Merhaut pro Spark 2020




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ČESKÁ STOPA LED ZEPPELIN [1969-1970]

Saxon: Into The Labyrinth (2009)

CUBY & BLIZZARDS

LEE KERSLAKE (1947 – 2020)

DÉMON A ČARODĚJ KEN HENSLEY (+ INTERVIEW 2002, 2007)

1969 09: ABBEY ROAD – POKLAD NA KONCI MAGICKÉ CESTY

Ladwig: Here We Stand (2009)

MARILLION

NAZARETH/DAN MC CAFFERTY: VYPNUTÍ NEJVĚTŠÍ CIRKULÁRKY SVĚTA

Vernon Joynson: The Tapestry Of Delights (An-Ar)