Vernon Joynson: The Tapestry Of Delights (A-Am)

ABBEY ROAD
Personnel:
RICK MANSWORTH perc, vcls
STAN MOORE drms, perc, vcls
KEN SALGREEN bs, vcls
PERRY VALE gtr, ukelele, vcls
ST. JOHN S. WOOD piano, organ, vcls

45: (http://www.45cat.com/record/r5989)
1.Clunk-Click/Catamaran (Parlophone R 5989) 1973

Hudební sběratelská perlička. Projekt Abbey Road byl složen ze zvukařů i dalších pracovníků stejnojmenného studia, a plus několika muzikantů, kteří zde v roce 1973 pracovali. Nic víc není o Abbey Road známo.


THE ABDABS
Personnel:
ROGER ‚SYD‘ BARRETT gtr
BRIAN CLOSE gtr
JULIETTE GALE vcls
NICK MASON drms
ROGER WATERS bs
RICK WRIGHT keyb‘ds

Mason, Waters a Wright spolu hráli pod názvem Sigma 3 již při společných studiích na Regent Street Polytechnic. Později přistoupil Barrett, Gale and Close, následovala změna názvu na T-Set, pak The Screaming Abdabs a nakonec na The Abdabs. Hráli především klasický R&B materiál a když Close s Galeem odešli, stali se z nich Pink Floyd.


ABRAHAMS, MICK (BAND)
Personnel:
MICK ABRAHAMS gtr, vcls A
RITCHIE DHARMA drms A
WALT MONAHAN bs A
BOB SARGEANT keyb‘ds, vcls A

ALBUMS:
(do roku 1975)
1.(A) A MUSICAL EVENING WITH MICK ABRAHAMS (Chrysalis ILPS 9147) 1971 SC
2.( ) AT LAST (Chrysalis CHR 1005) 1972 R1
3.( ) HAVE FUN LEARNING THE GUITAR (SRT SRTM 73313) 1975 SC

Abrahams nejdříve hrál ve stylem Cream inspirovaném blues bandu McGregor‘s Engine, v listopadu 1967 se stal zakládajícím členem Jethro Tull . Po roce odešel a připojil se k Blodwyn Pig, které opustil po dvou amerických turné. V září 1970 zformoval svůj Mick Abrahams Band. Debut obsahoval jazzem nasáklý rhythm&blues rock. Později se znovu připojil k znovuoživeným Blodwyn Pig (únor 1974), úspěch se však již nedostavil. pod hlavičkou Mick Abrahams Bandu nahrál ještě album Have Fun Learning The Guitar, to však zklamalo.


ABSALOM, MICK
Personnel:
MIKE ABSALOM gtr A B C
DIZ DIZLEY gtr B
ERIC DILLON drms C
RAY FENWICK gtr C
JOHN PERRY bs C
MIKE WEAVER keyb’ds C

ALBUMS:
1.(A) MIGHTY ABSALOM SINGS BATHROOM BALLADS (Sportsdisc 1089) 1969 SC
2.(B) SAVE THE LAST GHERKIN FOR ME (Saydisc SDL 162) 1970 R2
3.(A) MIKE ABSALOM (Vertigo 6360 053) 1971 R2
4.(C) HECTOR AND OTHER PECCADILLOS (Philips 6308 131) 1972 SC

Mike Absalom byl jeden z folkových písničkářů, působících v 70. letech zejména mezi vysokoškoláky. Přestože absolvent Oxfordu, toulal se dlouhá léta po světě, žil z příležitostných prací, mimo jiné dělal učitele, novináře, bodyguarda, turistického průvodce, pouličního zpěváka, překladatele.
Po návratu do Anglie na konci šedesátých let se nejdříve věnoval obhroublým rugbyovým vyřvávačkám, což zachycuje album realizované v roce 1969 u firmy Sportdisc. Začal psát svůj vlastní materiál, v němž se sarkasticky trefoval do témat jako sex, drogy, náboženství – viz druhé album Save The Last Gherkin For Me, vydané na labelu Saydisc v roce 1970, na němž se v sestavě objevil i známý námezdní kytarista Diz Dizley.
Během jednoho session, kde se vyskytoval i Patrick Campbell-Lyons ze skupiny Nirvana, mu jím byl dohozen kšeft u legendárního progresivního labelu Vertigo. Mickovo první album u této společnosti vyšlo v roce 1971, a jeho přebal nedělal nikdo jiný než Roger Dean. Produkce se ujal Campbell-Lyons. Tematicky se Absolon věnoval svým „oblíbencům“ – sexu, drogám, náboženství, politice. Samozřejmě, že jeho humorné zlehčování zabíralo především u studentů. Mládežníky okouzloval i jeho hippie image – dlouhé vlasy, vytahaný svetr, pomačkaný klobouk – a široký úsměv, kterým nikdy nešetřil. Na tomto svém nejlepším albu vytvořil okolo drogového tématu řadu modelových postav s příznačnými jmény: Ernie Plugg, John The Bog, Suzie Grapevine, Pusher Joe, Peaches Melba a Constable McLagen. Vedle uvedeného psal i vážné folk songy o lásce a životě, anebo naopak humorný kousek o arabsko-izraelelském konfliktu (Gaza Striptease). V této umělecké poloze vtipného glosátora zůstal Mike i na dalším, u firmy Philips (1972) vydaném albu Hector And Other Peccadilos.
Mike Absalom je vrcholným představitelem vtipného hudebního kabaretu, vycházejícího z nejlepších tradic britského humoru, který obohatil o nová, tabuizovaná témata. Jeho skladby - příběhy doslova přetékají vtipnými rými, slovními hříčkami.


ACADEMY
Personnel:
RICHARD COBBY gtr A
DAMON J HARDY vcls A
POLLY PERKINS vcls A
DICK WALTER flute A

ALBUM:
1.(A) POP-LORE ACCORDING TO THE ACADEMY (Morgan Bluetown BT 5001) 1969 R2

45:
1.Rachel‘s Dream/Munching The Candy (Morgan Bluetown BTS 2)1969

Invenčně hrané lidové písně, s nepatrnými jazzovými a psychedelickými podtóny, jsou k nalezení na jediném albu Academy. Hlavními lákadly jsou jasný hlas Polly a zajímavé party „dřev“. Mužský zpěvák Hardy je méně přesvědčivý. Skladba Poor Jean má pěkné harmonie, ale není zvládnuta intonačně. Nejlepšími písněmi jsou: Munching The Candy a Rachel‘s Dream, druhá začíná sentimentálně, později se do ní včleňuje roztomilý „ruský“ motiv. Oba songy byly vydány na 45. Zajímavé.

THE ACCENT
Personnel:
PETE BEETHAM drms
RICK BIRKETT gtr
ALAN DAVIES bs
JOHN HEBRON vcls, gtr

45:
1.Red Sky At Night/Wing of Change (Decca F 12679) 1967

Původně z Yorkshire, kde byli známí jako The Blue Blood Group. Už jako Accent se přestěhovali v roce 1966 do Londýna, kde následující rok nahrávají singl v produkci Mike Vernona. Áčko obsahuje jemnou kytarovou práci se zvláštními zvukovými efekty a doomovým vokálem. Je ke slyšení na několika kompilacích: The British Psychedelic Trip, Vol. 1, Chocolate Soup For Diabetics, Vol. 3, Chocolate Soup (CD), The Clouds Have Groovy Faces, Glimpses, Vol. 3, Perfumed Garden Vol. 2 (CD) a Illusions From The Crackling Void. Druhá strana s neoblomnou kytarou a děsivou rytmikou je taktéž dobrá. Lze ji najít na Adventure In The Mist, Broken Dreams, Vol. 5, Glimpses, Vol. 3 or Visions Of The Past, Vol. 2.
Rick Birkett později realizoval sólové album na Blue Horizon jako Rick Hayward, a byl také v Jellybread a The Zombies.


ACCOLADE
Personnel:
EDEN ABBA double-bs A
BRIAN CRESSWELL sax, flute A B
GORDON GILTRAP gtr, vcls A
IAN HOYLE drms A B
DON PARTRIDGE gtr, vcls, vibraphone A B
MALCOLM POOLE double-bs B

ALBUMS:
1.(A) ACCOLADE (Columbia SCX 6405) 1970 SC
2.(B) ACCOLADE 2 (Regal Zonophone SLRZ 1024) 1971 R1
45:
1.Natural Day/Prelude To A Dawn (Columbia DB 8688) 1969

Accolade hráli akustický folk-jazz s absencí jakýchkoliv elektrických nástrojů. Výsledek je místy velmi účinný. Většinu snad až příliš jednolitých songů napsal Don Partridge. Daleko nejlepším trackem prvního alba je bluesová kompozice Edena Abby Nature Boy, jinak je LP doslova zbaveno různorodosti. Druhé album je o něco lepší, Partridge má více nápadů, a skupina zní pohodověji. Transworld Blues je pozoruhodný svým šestijazyčným (!) textem. Jazyky a Baby, Take Your Rags Off zní příjemně, William Taplin je již takřka pop. V celku jsou obě alba dobře poslouchatelná, nepatří však mezi základní hudební kameny oné doby.
Malcolm Poole působil v The Artwoods a Gordon Giltrap, částečného sólového úspěchu dosáhl i se svou pozdější acoustickou hudbou.


ACE
Personnel:
PAUL CARRACK keyb‘ds, vcls A B C D
TEX COMER bs, vcls A B C D
PHIL HARRIS gtr, vcls A B C
BAM KING gtr, vcls A B C D
STEVE WITHERINGTON drms A
CHICO GREENWOOD drms B
FRAN BYRNE drms C D
JON WOODHEAD gtr, vcls D

ALBUMS:
1.(C) FIVE-A-SIDE (Anchor ANCL 2001) 1974 -Tidal/MQA
2.(C) TIME FOR ANOTHER (Anchor ANCL 2013) 1975 - Tidal/MQA
3.(D) NO STRINGS (Anchor ANCL 2020) 1977 - Tidal/MQA
4.(-) SIX ASIDE (Compilation) (Polydor 2478 159) 1982

45s:
1.How Long/Sniffin‘ About (Anchor ANC 1002) 1974 20
2.I Ain‘t Gonna Stand For This/Rock And Roll Runaway (Anchor ANC 1014) 1975 -
3.No Future In Your Eyes/I‘m A Man (Anchor ANC 1024) 1975 -
4.You‘re All That I Need/Crazy World (Anchor ANC 1036) 1977 -
5.Found Out The Hard Way/Why Did You Leave Me (ANC 1040) 1977

Ace zformoval ex-Action pamětník Alan ‚Bam‘ King v prosinci 1972. Tex Comer a Paul Carrack předtím hráli s Warm Dust. Začali hrát po hospodách, a zřejmě i proto byl jejich mladý bubeník Steve Witherington brzy nahrazen Chico Greenwoodem. U nového labelu Anchor pořídili koncem léta 1974 svou první nahrávku. Greenwood odešel, a vystřídal jej Fran Byrne z Bees Make Honey. Stabilizovaná sestava odstartovala práci na prvním albu, z nějž byla vyjmuta skladba How Long, která je dnes právem považována za „jemnou a oduševnělou“ rockovou klasiku: #20 v UK žebříčku. Debutové album Five A Side se prodávalo velmi dobře zejména ve Státech, dvě následující již ne. V létě 1977 se Ace rozcházejí. Carrack, Comer a Byrne pokračují s Frankie Miller. Paul Carrack se účastnil i dalších projektů (např. Mike & The Mechanics, berlínské provedení floydovské Zdi, atd.).
Firma See For Miles vydala kompilace se 14-ti skladbami. Ta potvrzuje How Long coby jejich nejskvělejší moment, obsahuje však i další zajímavé kousky – z oblasti tzv. „pub rocku“ poloviny 70.let jsou to You‘re All That I Need a Time Ain‘t Long.

ACE
45:
1.Speed Freak/Aces Of Spades (Decca F 13216) 1971

Tento „soubor“ tvořil pouze Barry Richards z Norwiche, kde jeho otec provozoval autodílnu. Vlastnil Harley Davidson a byl vůdce čtyřicetičlenné tlupy místních „andělů“ Ace Angels. Jediná existující SP z roku 1971 je o ženě, která byla členkou této motorkářské komunity.

THE ACES
Personnel:
ADRIAN GATIE drms
BRIAN GATIE gtr
ERIC LEE gtr, hrmnca, vcls
JOHN PATTERSON bs

45s:
1.Wait Until Tomorrow/The Last One (Parlophone R 5094) 1963
2.I Count The Tears/But Say It Isn‘t So (Parlophone R 5108) 1964

Beatová skupinu z Hullu. Jejich druhé 45s byla převzatá skladba od Drifters.

ACHES AND PAINS
45:
1.There‘s No One Like Your Mother/Again And Again (Page One POF 008) 1966

Obskurní beat londýnské skupiny byl prý docela přitažlivý.

ACID GALLERY
Personnel incl:
CARL WAYNE

45:
1.Dance Around The Maypole/Right Toe Blues (CBS 4608) 1967

Jméno znít pro hledače acidových fantazií povzbudivě, je však zavádějící. Jediný dochovaný singl je totiž běžné popové číslo. Přesto se tahle „pětačtyřicítka“ stala sběratelskou záležitostí, hlavně kvůli Carl Wayne (Move). Skupina rovněž vystupovala pod názvem The Epics a později se proslavila jako Christie , kdo by neznal odrhovačku Yellow River. Navíc A stranu napsal a produkoval Roy Wood.

THE ACT
Personnel:
JOHN DENNIS lead gtr
MICHAEL GANGHAM bs
BRIAN PATTON vcls
DAVID SIMPSON drms

45s:
1.Cobbled Streets/One Heart (Columbia DB 8179) 1967
2.Here Come Those Tears Again/Without You (Columbia DB 8261) 1967
3.Just A Little Bit/Remedies Of Doctor Brohnicoy (Columbia DB 8331) 1968

Beatová skupina z Essexu se upsala firmě Columbia, pro kterou realizovala tři 45s. Žádný singl se nesetkal s větším ohlasem, a proto se kapela v roce 1968 rozešla. Okolo The Act se pohyboval mimo jiné i Kenny Lynch.

THE ACT
Personnel:
STUART ALDOUS drms
PAUL CRIBB vcls
DAVE FROMONT bs
DAVE RICHARDS gtr
ADRIAN TYNDALE lead gtr

EP:
1.THE ACT (Oak Acetate EP RGJ 407) 1965 R3

Školní kapela z jižního Londýna, která zaznamenala u firmy Oak pět skladeb na acetátové EP. Jednu z nich I Turn To Love You, která je jakýmsi amatérským pokusem o pop-harmony, je možno slyšet na The Story Of Oak. Když se v březnu 1967 rozpadli, Kenny Lynch, který ovládal jinou – mírně známější – mitchamskou skupinu Game, použil název The Act pro novou kapelu (viz výše).


THE ACTION
Personnel:
MIKE EVANS bs A B C
ALAN BAM KING gtr A B C
REG KING vcls A B C
ROGER POWELL drms A B C
PETE WATSON gtr A
MARTIN STONE gtr B C
IAN WHITEMAN piano C

ALBUMS:
1.(A) THE ULTIMATE ACTION (Edsel ED 101) 1980
2.( ) ACTION SPEAKS LOUDER THAN (Castle DOJOLP 3) 1985
3.(C) BRAIN (THE LOST RECORDINGS) (Autumn Stone Archiv. ASACD 01 /DIG005) 1996
4.(C) ROLLED GOLD (Dig The Fuzz DIG 025) 1998

45s:
1.Land Of One Thousand Dances/In My Lonely Room (Parlophone R 5354) 1965
2.I‘ll Keep On Holding On/Hey Sah-Lo-Ney (Parlophone R 5410) 1966
3.Baby You‘ve Got It/Since I Lost My Baby (Parlophone R 5474) 1966
4.Never Ever/Twenty Fourth Hour (Parlophone R 5572) 1967
5.Shadows And Reflections/Something Has Hit Me (Parlophone R 5610) 1967


Action vznikli v roce 1963. Předtím byli známí jako The Boys. Pod tímto jménem také doprovázeli Sandru Barryovou. Pohybovali se v oblasti Londýna, hráli amalgám R&B a kvalitního soulu, což dokumentuje kompilace firmy Edsel se všemi všechny jejich singly. Zní rhythm&blues (I‘ll Keep On Holding On), přes excelentní pop-soul (Shadows And Reflections, Never Ever), až po soulovou baladu (Since I Lost My Baby). Sampler obsahuje i do té doby nevydané skladby.
Watson odešel v roce 1966, nahradil jej Martin Stone, jenž předtím působil se Savoy Brown Blues Band a Stone‘s Masonry. Ian Whiteman se připojil se svým klavírem uprostřed roku 1967. Jeho předchozí grupa Ben Carruthers and The Deep byla „odejita“ od EMI těsně před vydáním singlu Little Girl. V 1968, již bez Reggie Kinga, jenž odešel na sólovou dráhu, nahráliThe Action pár demosnímků s dominujícím Whitemanem. Jejich měkký styl s bohatými harmoniemi evokoval westcoastovou „květinovou“ psychadelii. V roce 1969 se Action transfomovali v Mighty Baby. Bam King se později objevil u Ace. Členové Action se také objevují v bandu ex člena Reggie Kinga.

THE ACTRESS
45:
1.It‘s What You Give/Good Job With Prospects (CBS 4016) 1969
Sběratelská SP, kdo ale byli Actress? Obě strany singlu produkoval Eddie Tre-Vett. Good Job With Prospects je možno slyšet na samplerech Circus Days, Vol. 3, plus It‘s What You Give a Perfumed Garden Vol. 3 (CD).

ADAM, MIKE AND TIM
Personnel:
TIM SAUNDERS (TIM) vcls A
MIKE SEDGEWICK (MIKE) vcls A
PETER SEDGEWICK (ADAM) vcls A

45s:
1.Little Baby/You‘re The Reason Why (Decca F 12040) 1964
2.That‘s How I Feel/It‘s All Too True (Decca F 12112) 1965
3.Little Pictures/Summer‘s Here Again (Decca F 12221) 1965
4.Flowers On The Wall/Give That Girl A Break (Columbia DB 7836) 1966
5.A Most Peculiar Man/Wedding Day (Columbia DB 7902) 1966

Liverpoolské trio, na jehož debutovém disku bylo kvalitní taneční číslo dvojice Les Reed & Barry Mason. Následující nahrávky se stylově stáčely k folk-popu. Jejich nejlepším dílkem byla adaptace písně Paula Simona A Most Peculiar Man, ozvláštěná sitarem. Mike Sedgewick nahrál v roce 1968 vlastní singl.

DANNY ADAMS & THE CHALLENGERS
45:
1.Bye Bye Baby, Bye Bye/I‘m So Proud Of You (Philips BF 1346) 1964

Beatová skupina z Yorkshire.

DERROLL ADAMS
ALBUM:
1.FEELIN‘ FINE (Village Thing VTS 17) 1973 SC
Adams zpíval a hrál na bendžo. Kromě prvního alba nahrál i druhé Movin‘ On (Xenepton Ints 161014), které ale vyšlo v roce 1974 pouze v Německu. Kromě toho existuje i další „Made In Germany“ album Songs Of The Banjoman (Folk Freak FF 404016) z roku 1984, obsahující staré tracky z let 1972-76, kde jej doprovázejí další folkoví umělci, jako Ian Anderson, Maggie Anderson a Wizz Jones.

THE ADDICTS
45:
1.That‘s My Girl/Here She Comes (Decca F 11902) 1964

Beatová grupa operující v okolí Widnes v Lancashire.

THE AD LIBS
45:
1.Neighbour Neighbour/Lovely Ladies (Fontana TF 584) 1965

Další jednorázová sběratelská záležitost. O skupině se nedochovala žádná dostupná fakta.

THE ADMIRALS
45:
1.Promised Land/Palisades Park (Fontana TF 597) 1965

Čtyřičlená bigbítová kapela z Stockportu. B stranu singlu produkoval Joe Meek. Áčko se objevilo na sampleru Psychedelic Voyage Vol. 1. 

A FAIR SET
45:
1.Honey And Wine/Runaround (Decca F 12168) 1965

Málo známá Honey And Wine je harmonicky propracovaný pop song, co zní jako chudší verze Searchers.

THE AFEX
45:
1.She‘s Got The Time/I Never Knew Love Was Like This (King KG 1058) 1967

Áčko singlu se později objevuje na samplerech Electric Sugarcube Flashbacks, Vol. 2 a A Trip In A Painted World. Song předtím nahrála obskurní US banda The Poor. Verze jod The Afex e lepší.


AFFINITY
Personnel:
MO FOSTER bs
LINDA HOYLE vcls
MIKE JOPP gtr
LYNTON NAIFF keyb‘ds
GRANT SERPALL drms

ALBUM:
1.AFFINITY (Vertigo 6360 004) 1970 R2

45:
1.Eli‘s Coming/United States Of Mind (Vertigo 6059 018) 1970

Bluesrocková skupina, ovlivněná jazzem, a místy i varhanním rockem, připomínají v některých pasážích Julie Driscoll. Na jediném albu, produkovaném a aranžovaném John Paul Jonesem z Led Zeppelin, zaujme především krásná atmosférická balada Night Flight a coververze Dylanovy All Along The Watchtower. Linda Hoyle později nahrává své modrooké bluesové album Pieces Of Me – rovněž u firmy Vertigo. Díky jejímu hlasu považovali někteří Affinity za britskou odpověď na Jefferson Airplane.
Affinity nahráli i 10“jednostranný acetátový disk, když v 1969 povstali z popela The Ice při pokusu získat kontrakt u EMI. Vzácnost obsahuje tři songy, úžasnou verzi beatlesovské I Am The Walrus, skladbu You Met Your Match a odlišnou verzi již zmíněné All Along The Watchtower. Velice zajímavý kousek pro UK psychadelic fans.
Klávesák Lynton Naiff později hraje s Toe Fat a Killing Floor. V roce 1972 jsou Affinity reformováni jako Mike D‘Abo‘s doprovodný band a nahrávají jeho album Down At Rachel‘s Place. Grant Serpall později skončil u Sailor.
Skladba Three Sisters se objevila na kompilaci Vertigo Annual z roku 1970.


AGINCOURT
Personnel:
1.JOHN FERDINANDO
2.PETER HOWELL
3.LEE MENELAUS

ALBUM:
1.FLY AWAY (Merlin HF 3) 1970 R4 Tidal

Extra vzácné, soukromě vydané album, na němž se podíleli hudebníci z Alice Through The Looking Glass, Ithaca a Tomorrow Come Some Day.
LP je folkovější než Ithaca, zní silný vliv Moody Blues, zvláště v nejlepší skladbě Through The Eyes Of A Lifetime, která začne básní a končí instrumentální pasáží s dominujícím pianem. Úvodní When I Awoke je příjemné folkové číslo s roztomilým ženským vokálem. Though I May Be Dreaming uvádí nádherné intro na akustickou kytaru, v instrumentální Joy In The Finding Dawn zase zní pěkná flétna. All My Life zdobí hezké piáno, kontrastující se strašidelně znějícím koncem. Veškerý materiál napsal Ferdinando nebo Howell. Pro fanoušky progresivního folku je poměrně snadno sehnatelná CD reedice tohoto kousku takřka povinným artefaktem.


AGNES STRANGE
Personnel:
ALAN GREEN bs
DAVE RODWELL drms
JOHN WESTWOOD gtr, vcls

ALBUM:
1.STRANGE FLAVOUR (Birds Nest BRL 9000) 1975 R3 - Tidal/MQA

45s:
1.Clever Fool/Give Yourself A Chance (Birds Nest BN1) 1975
2.Can‘t Make Up My Mind / Johnny B. Goode (Baal BDN 38048) 1977

Bluesově podezděné hardrockové kombo ze Southamptonu, jehož jediné album je mezi sběrateli velmi vyhledávané. Obzvláště raritní jsou pak oba singly, obsahující skladby, které na albu Strange Flavour nenajdete.

AIRBORNE
Personnel:
GERRY O‘REGAN gtr, hrmnca, kazoo
ERIC WALES gtr, mandolin

45s:
1.Give It Up/Emily Jane (Tiffany 6121 502) 1974
2.Someone/Caroline (Tiffany 6121 503) 1974
3.Tell Me When/Goodbye Melanie (RCA 2515) 1975

Elektrifikované folkové duo z Edinburghu, sestavené v dubnu roku 1972. Zůstaly po nich pouze tři 45s vydané u firmy RCA.

THE A-JAES
Personnel:
CHRISTOPHER MARCHANT bs
ALLEN RIMES gtr
JOHN STEVENS lead gtr
STANLEY VILE drms
TONY WHITE vcls

45:
1.I‘m Leaving You/Kansas City (Oak RGJ 132) 1964

Áčko jediného singlu je dobré beatové rhythm&blues, napsal je zpěvák Tony White, a SP bylo realizováno v roce 1964. Protože však další připravené skladby nebyly dobré, neujal se jich žádný major label a A-Jaes přežívali bez kontraktu. V roce 1967 se prý tranformovali do souboru Candy Bus.


ALBION COUNTRY BAND
Personnel:
STEVE ASHLEY gtr, vcls A
SUE DRAHEIM fiddle A
ASHLEY HUTCHINGS bs A B C
DAVE MATTACKS drms A
SIMON NICOL gtr, vcls A B C
ROYSTON WOOD vcls A
SHIRLEY COLLINS vcls, banjo B
ROGER SWALLOW drms B C
LINDA THOMPSON vcls B
RICHARD THOMPSON gtr, vcls B
MARTIN CARTHY gtr, vcls C
SUE HARRIS vcls, oboe, dulcimer C
JOHN KIRKPATRICK accordion, vcls, piano C

ALBUM:
1.(C) BATTLE OF THE FIELD (Island HELP 25) 1976 - Tidal

Seskupení dal dohromady Ashley Hutchings se sestavou folkových hráčů poté, co v dubnu 1972 opustil Steeleye Span. Mattacks byl však brzy zlanařen do Fairport Convention. ACB byli populární obzvláště u vysokoškolských studentů a návštěvníků folkových festivalů. Když se koncem dvaasedmdesátého původní sestava Albion Country Band rozštěpila, doplnilo ji folkové duo Richard & Linda Thompson. Krátce byl členem i Shirley Collins. Nakonec to všichni zabalili v srpnu 1973. Jediné album Battle of The Field, vydáné až s letitým odstupem však splnilo naděje jejich fanoušků. Bylo zaznamenané sestavou hráčů označenou jako C. Hutchings později hrál s Shirley Collins v Etchingham Steam Bandu a s Davem Mattacksem v The Albion Dance Bandu. Steve Ashley vydal několik sólových nahrávek.

STEVE ALDO & THE CHALLENGERS
45s:
1.Can I Get A Witness/Baby What You Want Me To Do (Decca F 12041) 1964
2.* Everybody Has To Cry/You‘re Absolutely Right (Parlophone R 5432) 1966 * Steve Aldo solo.

Oba 45s singly jsou v současnosti sběratelsky vyhledávaným artiklem. Aldo byl odkojen Merseybeatem, ačkoli jeho první singl byl v duchu Tamla Motown. Oba tracky jsou covery songů Marvina Gaye. Can I Get A Witness lze nalézt na sampleru The R&B Scene, Vol. 2. Druhý singl, vydaný jako Aldova sólovka, je soulovou lahůdkou. V roce 1966 Steve Aldo krátce působil u skupiny The Fairies coby zpěvák, ovšem ani na jednom z jejích tří singlů jeho hlas není.


CLEM ALFORD
ALBUMS:
1.MIRROR IMAGE - THE ELECTRONIC SITAR OF CLEM ALFORD (Col. SCX 6571) 1974
2.MUSIC LIBRARY ALBUM (KPM) 1975 R1

Clem Alford byl klasicky vystudovaný hráč na sitar, strávil delší čas v Indii, kde prohloubil svou znalost indické klasické hudby ještě před spojením se zajímavým, ale krátkotrvajícím seskupením Magic Carpet, působícím na počátku 70. let. Po jejich rozpadu vydal dvě posluchačsky náročná sólová alba sitarové hudby. Ta se teprve nyní stala sběratelskou položkou, vydanou naštěstí v CD reedici, navíc s bonusovými položkami. Druhé album bylo zaznamenáno pouze pro potřeby hudebních knihoven. Ještě předtím však nahrál album pod pseudonymem Sagram.


ALICE THROUGH THE LOOKING GLASS
Personnel:
JOHN FERNANDO
PETER HOWELL

ALBUM:
1.ALICE THROUGH THE LOOKING GLASS (SNP no #) 1969 R5 Tidal/MQA

Koncepční album postavené na textu Lewise Carrolla, na jehož realizaci se podíleli členové spřízněných souborů: Agincourt, Ithaca a Tomorrow Come Some Day. Jedná se údajně o jedno z nejskvělejších spojení folku, psychedelie a surrealistické lyriky. Podle magazínu ‚Record Collector‘ je tržní hodnota tohoto drahokamu 750 anglických liber.
Koncem roku 1968 se místní ochotnický divadelní spolek The Ditching Players připravoval na pódiovou prezentaci surrealistické básně Lewise Carrolla - ‚Alice Through The Looking Glass‘, kterou duo Fernando a Howell ozvláštnilo hudebním doprovodem, realizovaným pomocí předtočených studiových pásů, zvukových efektů a zdeformovaných vokálů. Vznikl jedinečné prolnutí anglického folku a pastorální psychedelie. Na přebalu byly použity původní ilustrace Sira Johna Tennela.
V příštích deseti letech se duo podílelo i na dalších albech, například se souborem Tomorrow Come Some Day (konceptuální opus o vesnici ohrožené silniční expanzí), To Fly Away (ve spolupráci se skupinou Agincourt) a A Game For All Who Know (Ithaca). Všechna LP měla omezený náklad do sta kusů. Po pátém albu Friends spolupráce obou skončila, když Peterovi Howellovi, jenž složil celou hudbu k Alice Through The Looking Glass, bylo nabídnuto lukrativní, avšak časově náročné místo v BBC, a on již neměl čas na svou muzikantskou zálibu.

ALL DAY
ALBUM:
1.YORK POP MUSIC PROJECT (Private Pressing) 1973 R4

Velmi unikátní, privátně lisované album, obsahující folk, progresivní rock i elektronickou hudbou. Podle hudebního publicisty Davida Wellse se jednalo o výsledek práce vícera studentů univerzity v Yorku, kteří si zřejmě zkoušeli v rámci svého zaměření různé hudební postupy. Proto je album tak pestré a mnohotvárné, zároveň však kvalitativně nevyrovnané.


DAEVID ALLEN
ALBUMS:
(up to 1976)
1.BANANA MOON (Caroline C 1512) 1975 Tidal
2.* GOOD MORNING! (Virgin V 2054) 1976
* Přiřazeno projektu Daevid Allen and Euterpe. Existuje i jako francouzský import, Banana Moon Gong (Legend KZLM 15051) 1995, jenž kompiluje 19 z jeho předtím nevydaných nahrávek z konce sixties.

Australan Allen byl v první sestavě Soft Machine, a později zformoval Gong. Také se podílel v roce 1971 na albu Obsolete, které bývá většinou přiřazováno zpěvákovi Dashiellovi Hedayatovi, a na němž hraje většina členů Gongu.
Daevid Allen‘s Banana Moon album bylo nahráno v 1971 a realizováno ve Francii na značce Byg. Allen pomáhal na albech Pip Pyle, Christiana Tritscha a Roberta Wyatta. Snažil se oživit sound Paříže roku 68, s množstvími improvizací, rovněž však produkoval materiál víceméně podobný raným Soft Machine. Poté, co v dubnu 1975 opustil Gong, Allen pokračoval v sérii sólových alb, na kterých byl podporován různými skupinami. Například první z nich, Good Morning! z roku 1976, bylo nahráno spolu se španělským triem Euterpe. Album obsahovalo většinou akustický materiál.

THE MICHAEL ALLEN GROUP
Skupina která se objevila na Liverpool Today - Live At The Cavern (Ember NR 5028) 1965.

ALMOND LETTUCE
45s:
1.The Tree Dog Song/To Henry With Hope (Columbia DB 8442) 1968
2.Magic Circle/Twenty Weary Miles (Philips BF 1764) 1969

Na konci 60. let působící formace, popisovaná jako psychedelická, avšak nezajímavá. Skladba Magic Circle se objevila na sampleru Psychedelic Voyage Vol. 1.

ALMOND MARZIPAN
Personnel incl:
MICK KERR

45s:
1.Open Up Your Heart/Summer Love (Trent TNT 53) 1970
2.Marie Take A Chance/I‘ll Forget You (Trent TNT 55) 1970

Šestičlenný boční projekt některých členů Long John Baldry, působící na přelomu 1969/1970.


JOHNNY ALMOND MUSIC MACHINE
Personnel:
JIMMY CRAWFORD gtr
JON MARK gtr
ROGER SUTTON bs
ALAN WHITE drms

ALBUMS:
1.PATENT PENDING (Deram SML 1043) 1969 R1
2.HOLLYWOOD BLUES (Deram SML 1057) 1970 SC

45:
1.Solar Level/To R.K. (Deram DM 266) 1969

Jazzový (barytone/tenor) saxofonista hrající mezi jinými s John Mayall and The Bluesbreakers. Skupina hrála jazz i blues, a přišla z Birminghamu. Jejím producentem byl Mike Vernom. Alan White bubnoval s Alanem Pricem a Happy Magazine, později pak s Griffin, Ginger Baker‘s Airforce, Lennonovým Plastic Ono Bandem, skupinou Balls a Yes. Johnny Almond zase působil s Zoot Money‘s Big Roll Band-em, Paul Williams Set-em a The Alan Price Setem. Později zformoval projekt pod názvem Mark-Almond.

ALVYN
45:
1.You‘ve Gotta Have An Image/Mind The Gap (Morgan Bluetown MR 185) 1969

Obskurní 45 bez odezvy.


AMAZIAH (FEAT. DEREK ELLIOT)
Personnel:
JEREMY COAD lead gtr, vcls
DEREK ELLIOT lead vcls
RICHARD GRINTER gtr, vcls
PAUL LOADER bs, vcls
DAVE STEEL keyb‘ds
PHIL WILLIAMS drms, vcls

ALBUM:
1.(A) STRAIGHT TALKER (? ) 1979 R3 - Tidal

Nábožensky orientovaný hardrock z Bristolu.


AMAZING BLONDEL
Personnel incl:
(EDDIE BAIRD vcls, gtr A B)
JOHN GLADWIN vcls, gtr, bs A
TERRY WINCOTT vcls, gtr, keyb‘ds A B

ALBUMS:
(do roku 1976)
1.(A) THE AMAZING BLONDEL AND A FEW FACES (Bell SBLL 131) 1970 R3
2.(A) EVENSONG (Island ILPS 9136) 1970
3.(A) FANTASIA LINDUM (Island ILPS 9156) 1971
4.(A) ENGLAND ‚72 (Island ILPS 9205) 1972
5.(B) BLONDEL (Island ILPS 9257) 1973
6.(B) MULGRAVE STREET (DJM DJLPS 433) 1974
7.(B) INSPIRATION (DJM DJLPS 446) 1975
8.(B) BAD DREAMS (DJM DJLPS 472) 1976

45s:
(up to 1976)
1.Alleluia/Safety In God Alone (Island WIP 6153) 1972
2.Be So Happy/Queen (DJM DJS 10407) 1975
3.I‘ll Go The Way I Came/Liberty Belle (DJM DJS 10661) 1976
4.Mulgrave Street/Sad To See You Go/Hole In The Head (DJM DJX 503) 1976

Folková skupina, pozoruhodná použitím středověkých nástrojů. Jejich unikátní debut byl amalgámem folku a psychedelie. U Islandu vydaná kompilace z roku 1971, El Pea, obsahuje Spring Season – měkce akustický, melodický folk s bohatými vokálními harmoniemi.

AMAZING FRIENDLY APPLE
45:
1.Water Woman/Magician (Decca F 12887) 1969

Singl produkoval Tony Meehan. A strana byla převzatá z prvního alba Spirit, a je jakousi prolínačkou mezi psychedelií a tehdejším progresivním rockem. Hammondy mají v sobě hodně z The Nice, a nespoutaný saxofon jakoby předznamenával novou prog éru. Magician lze nalézt na samplerech: The British Psychedelic Trip, The Great British Psychedelic Trip, Vol. 1 (CD) a na Vol. 2 - ze stejné série - pak i Water Woman, ta je také na The British Psychedelic Trip, Vol. 4.

AMBER
Personnel:
MARTIN BERRY bs
DAVID GIBB drms
MIKE READ gtr, vcls
ALAN SMITH gtr, vcls

Tato skupina je asi nejvíce pozoruhodná tím, že v ní začínal budoucí rozhlasový DJ Mike Read. Existovala zhruba šest měsíců v 1968 a nahrála tři „acetáty“ u R.J. Jones‘ Oak Records. Všechny nedávno vzkřísil pro širší publikum sampler Syde Tryps Three. Skladba Time And Tide je spíše do popu, ovšem Yellow And Red je rockárna se slibnou psychedelickou kytarou Reada. Shirley je ve stylu Loving Spoonful. Zmíněná Yellow And Red, nejlepší ze všech tří, je zachycena i na The Story Of Oak Records. Mike Read se po několika sólových nahrávkách objevuje u The Lost a Just Plain Smith.


AMBROSE SLADE
Personnel:
DAVE HILL gtr
NODDY HOLDER gtr, vcls
JIM LEA bs, violin
DON POWELL drms

ALBUMS:
1.(A) BEGINNINGS (Fontana STL 5492) 1969 R3 - Tidal/MQA
2.(A) BEGINNINGS OF SLADE (Contour 6870 678) 1975 R1

45:
1.Genesis/Roach Daddy (Fontana TF 1015) 1969

Skupina z oblasti Wolverhamptonu, původně známa pod názvem The In-Be-Tweens. Začínala jako „cover“ band hrající převzatý repertoár, pak je objevil manažer Chas Chandler. Jejich raná image byla a‘la skinheads group, po pár nahrávkách, kdy si zkrátili jméno na Slade, však bylo všechno jinak. Zbytek je již známá historie. Jediné album, vydané později i pod hlavičkou Slade, obsahuje verzi Born To Be Wild od Steppenwolf (tuhle motorkářskou hymnu ostatně hrají na koncertech dodnes), z repertoáru The Amboy Dukes pochází Journey To The Center Of The Mind a pod Ain‘t Got No Heart je podepsán Frank Zappa.


AMEN CORNER
Personnel:
DENNIS BYRON drms
ANDY FAIRWEATHER-LOW vcls
ALLAN JONES sax
NEIL JONES lead gtr
MIKE SMITH sax
CLIVE TAYLOR bs
BLUE WEAVER organ

ALBUMS:
1.ROUND AMEN CORNER (Deram DML/SML 1021) 1968 26
2.EXPLOSIVE COMPANY (NATIONAL WELSH COAST LIVE) (Immed. IMSP 023) 1969
3.FAREWELL TO THE REAL MAGNIFICENT SEVEN (Immediate IMSP 028) 1969 - Tidal
4.WORLD OF AMEN CORNER (Compilation) (Decca SPA 33) 1969 -
5.RETURN OF THE MAGNIFICENT SEVEN (Immediate IM 1004) 1976 -
6.GREATEST HITS (Immediate IM 2004) 1978 -

45s:
1.Gin House Blues/I Know (Deram DM 136) 1967 12
2.The World Of Broken Hearts/Nema (Deram DM 151) 1967 26
3.Bend Me, Shape Me/Satisnek The Job‘s Worth (Deram DM 172) 1968 3
4.High In The Sky/Run, Run, Run (Deram DM 197) 1968 6
5.The World Of Broken Hearts/Gin House Blues (Deram DM 228) 1969
6.(If Paradise Is) Half As Nice/Hey Hey Girl (Immediate IM 073) 1969
7.Hello Susie/Evil Man‘s Gonna Win (Immediate IM 081) 1969 4
8.Get Back/Farewell To The Magnificent Seven (Immediate IM 084) 1969 -

Založeni v Cardiffu v roce 1967. Amen Corner se následující rok uvedli ve známost pomalou, bluesovou skladbou Gin House Blues. Díky své dechové sekci se odlišovali od stylu a soundu většiny souputníků. Navíc v Andy Fairweather-Lowovi měli opravdu výrazného zpěváka. Z řetězce následujících hitů připomeňme: Bend Me, Shape Me (nahranou v USA skupinou The American Breed), High In The Sky a (If Paradise Is) Half As Nice, která je nejslavnější. Časem přešli k novému labelu Andrewa Oldhama. Ten však záhy v roce 1969 zkrachoval a kapela se rozdělila. Dechová sekce se osamostatnila pod názvem Judas Jump a zbytek pokračoval jako Fairweather.
Andy Fairweather-Low absolvoval nevyrovnanou sólovou kariéru a posléze se stal vyhledávaným námezdním muzikantem, mimo jiné pracoval i s The Strawbs a Mott The Hoople.
CD reedice jejich prvního alba, které bylo složeno především z převzatých soulových balad, zahrnovala čtyři další tracky: World Of Broken Hearts, což byla jejich druhá 45, skladbu Nema a dvě B‘ strany, Satisnek The Job‘s Worth a psychedelické číslo I Know.
CD reedici druhého alba, které bylo směsí hitů jako (If Paradise Is) Half As Nice, High In The Sky a Bend Me, Shape Me, „coverů“: Stag-O-Lee, Baby Do The Philly Dog, Penny Lane, rovněž převzaté instrumentálky MacArthur Park, doplnily bonusy, například alternativní verze (If Paradise Is) Half As Nice a Hello Susie verze Natural Sinner s Fairweather-Lowem, odcházejícím v té době na sólovou dráhu.
The CD verze jejich třetího alba přichází s ‚A‘ a ‚B‘ stranami jejich SP 45, nevydanou Long Chocolate Limousine a alternativní verzí Natural Sinner.
Bend Me, Shape Me figuruje na sampleru The World Of Hits, Vol. 2 z roku 1969 a Hello Susie je například na Juke Box Jive z 1976.

AMM
Personnel:
CORNELIUS CARDEW A
LOU GARE A
KEITH ROWE A
LAWRENCE SHEAFF A
EDDIE PROVOST A

ALBUM:
1.(A) AMM MUSIC (Elektra EUKS 7256) 1967 R2

EP:
1.AT THE ROUND HOUSE (Incus EP1) 1966 R3

Tato skupina muzikantů hrála formálně volnou, improvizovanou hudbu s čely, saxofony a směsicí divných nástrojů. Často koncertovala v londýnském klubu Marquee. Později vystupovala jako The Scratch Band. V roce 1980 Rowe, Provost a Gare nahrávají (pod názvem Amm II) LP It Has Been An Ordinary Day (Japo 60031).




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

LEE KERSLAKE (1947 – 2020)

Ladwig: Here We Stand (2009)

AC/DC: Power Up (2020)

STILL LIFE

Gotthard: Need To Believe (2009)

CUBY & BLIZZARDS

1981: SPLNĚNÉ I MARNÉ HI-FI TUŽBY

NAZARETH/DAN MC CAFFERTY: VYPNUTÍ NEJVĚTŠÍ CIRKULÁRKY SVĚTA

TICHÝ ODCHOD WAGNERA ROKENROLU: JIM STEINMAN (1947-2021)